
1891
R.V. Smits un Alberts Īdijs pārņēma “Townsend” motociklu kompāniju Redičā, Apvienotajā Karalistē. Drīz pēc tam viņi sāka piegādāt precīzi apstrādātas detaļas “Royal Enfield Small Arms Factory” ieroču rūpnīcai, kas atradās Enfīldā, Midlseksā. Pēc kompānijas pārņemšanas tā tika pārdēvēta par “Enfield Manufacturing Company Limited”.

1893
“Enfield Manufacturing Ltd.” kļuva par “Royal Enfield” – vārds “Royal” tika pārņemts no “Royal Small Arms Company”. Tika ieviests preču zīmes sauklis “Made like a gun” (latviski: “Radīts kā ierocis”).

1898
V. Smits izveidoja mehāniskā transportlīdzekļa prototipu – četrriteņu velosipēdu, kas pazīstams kā “kvadricikls” (angļu val.: “quadricycle”). Tajā tika izmantots patentēts 1 1/2 zirgspēka “De Dion” dzinējs.

1900
“Royal Enfield” iesaistījās motosportā, kad viens no viņu kvadricikliem piedalījās Tūkstoš jūdžu braucienā (angļu val.: “1000 Mile Trial”). Šis pasākums būtiski palīdzēja pārliecināt Lielbritānijas sabiedrību par motorizētā transporta dzīvotspēju.

1901
Tika izgatavots pirmais “Royal Enfield” motocikls. Tā dizainu izstrādāja R.V. Smits un francūzis Žils Gotjē. Motociklam priekšā, pie stūres, bija uzstādīts 1 1/2 zirgspēku “Minerva” dzinējs. Aizmugurējā piedziņa tika nodrošināta ar garu piedziņas siksnu, kas darbināja aizmugurējo riteni.

1914
Tika pilnībā uzsākta pirmā “Royal Enfield” motocikla ar divtaktu dzinēju ražošana. Kad Lielbritānija arvien vairāk iesaistījās Pirmajā pasaules karā, visa pārējo “Royal Enfield” motociklu ražošana tika pārtraukta, izņemot šo modeli un uzņēmuma jaudīgāko motociklu – 770 cm³, 6 zirgspēku “V-Twin”.

1924
Pastāvīgas attīstības rezultātā tika izveidoti 8 modeļi, tostarp arī “Sports Model 351” – pirmais “Royal Enfield” motocikls ar četru taktu 350 cm³ dzinēju un vertikālo vārpstu (OHV), kurā pārnesumi tika pārslēgti ar kāju. Tas bija aprīkots ar “JAP” dzinēju. Tāpat tika izlaists arī motocikls ar 225 cm³ divtaktu dzinēju – solis pretim “Dāmu modelim”.

1928
“Royal Enfield” atteicās no novecojušajiem plakanajiem degvielas tvertnes dizainiem un sāka izmantot segliem līdzīgas formas degvielas bākas. Tāpat tas bija viens no pirmajiem ražotājiem, kas priekšējo dakšu sistēmu nomainīja no “Druid” dizaina uz centrāli atsperotu dakšu.

1930
Desmitgade sākās ar daudzpusīgu vienpadsmit modeļu klāstu – no 225 cm³ divtaktu A modeļa līdz pat 946 cm³ “V-Twin” K modelim. Tāpat tika uzsākta jaunu motociklu ražošana ar 350 un 500 cm³ dzinējiem – gan ar sānu vārpstu, gan ar vertikālo vārpstu un sausā kartera eļļošanas sistēmu.

1932
Dzimis leģendārais motocikls “Bullet”. Tas pirmo reizi tika prezentēts 1932. gada novembrī nozīmīgajā “Earls Court” motociklu izstādē Londonā. Bija pieejami trīs varianti: 250, 350 un 500 cm³ – visi ar slīpi novietotiem “Sloper” dzinējiem, dubultām cilindru galvām, ar kāju pārslēdzamām pārnesumkārbām un augstspiediena virzuļiem.

1936
“Bullet” ar 500 cm³ dzinēju piedzīvoja radikālas pārmaiņas, kad tika izlaists jaunais sporta modelis JF, kas bija aprīkots ar četru vārstu cilindru galvu.

1939
Otrā pasaules kara laikā “Royal Enfield” ražoja lielu daudzumu motociklu un velosipēdu. Ikoniskākais militārais modelis bija 125 cm³ “Airborne” motocikls, pazīstams kā “Flying Flea” (“Lidojošā Blusa”). Šis 125 cm³ divtaktu dzinējs tika ievietots īpaši izgatavotā šūpulī ar izpletni un varēja tikt nomests kopā ar desantniekiem aiz ienaidnieka līnijām.

1948
350 cm³ “Bullet” prototips ar radikālu sviras tipa aizmugures piekari tika demonstrēts 1948. gada “Colmore Cup Trial” sacensībās. Divi “Bullet” motocikli veidoja Lielbritānijas uzvarētāju komandu 1948. gada “Starptautiskajās sešu dienu sacensībās” (angļu val.: “International Six Day Trial”), kas notika Itālijā. Abi šo motociklu braucēji izcīnīja zelta medaļas.

1949
Lielbritānijā tika uzsākta jauno 350 cm³ “Bullet” un 500 cm³ “Twin” modeļu ražošana. Abiem motocikliem bija identisks rāmis, sviras tipa aizmugures piekare, teleskopiskās priekšējās dakšas un pārnesumkārbas. K.R. Sundarams Ajers (K. R. Sundaram Iyer) dibināja “Madras Motors”, lai importētu britu motociklus uz Indiju. Papildus “Norton” un “Matchless” viņš pārdeva arī “Royal Enfield” motociklus.

1952
“Madras Motors” saņēma pasūtījumu no Indijas bruņotajiem spēkiem par 800 vienībām 350 cm³ “Bullet” motociklu. Motocikli no Redičas ieradās 1953. gada sākumā un izrādījās ļoti veiksmīgi – tie bija gan izturīgi, gan viegli vadāmi. Džonijs Britens (Johnny Brittain) ar savu 350 cm³ “Bullet” motociklu ar numuru “HNP 331” uzvarēja prestižajās Skotijas sešu dienu sacensībās (angļu val.: “Scottish Six Days Trial”).

1955
Redičas uzņēmuma partneri Indijā – “Madras Motors” – sāka veidot “Enfield India”. Darbi tika uzsākti, mērķtiecīgi ceļot rūpnīcu Tiruvottiyur apvidū netālu no Čennajas (agrāk sauktas par Madrasa).

1956
Tiruvottiyur rūpnīca tika atklāta, un “Bullet” motociklu ražošana tika uzsākta pēc licences. Sākotnējā ražošana balstījās uz motocikliem, kuru detaļas tika piegādātas no Anglijas un samontētas Čennajā (toreiz Madrasa). Līdz gada beigām kopumā tika saražoti 163 “Bullet” motocikli.

1957
Džonijs Britens otro reizi uzvarēja Skotijas sešu dienu sacensībās (angļu val.: “Scottish Six Days Trial”) ar “Bullet” motociklu un finišēja starp labākajiem Britu čempionātā motosacīkstēs (“British Trials Championship”). Lielbritānijā tika uzsākta 250 cm³ “Crusader” modeļa izstrāde – motocikls ar 13 zirgspēku (bhp) dzinēju, viengabala konstrukciju un maiņstrāvas ģeneratoru ar spoles aizdedzi.

1964
Tiek uzsākta ikoniskā “Continental GT” motocikla ražošana “Café racer” stilā, un tas gūst plašu atzinību pēc tam, kad fotožurnālistu komanda ar to vienas diennakts laikā veica maršrutu no Džona o’Grotsa līdz Lendsenda ciemam, pa ceļam nobraucot arī 7 apļus pa “Silverstone” trasi. “GT” bija aprīkots ar sacīkšu degvielas bāku, stūres stieņiem, pārbīdāmu kāpšļu komplektu, sacīkšu sēdekli ar izliekumu, apgriezienu skaitītāju un uz augšu izliektu izplūdes cauruli.

1967
Gada sākumā, kad ražošanā bija palikuši tikai divi modeļi – 250 cm³ “Continental GT” un 736 cm³ “Interceptor” –, “Royal Enfield” rūpnīca Redičā tika slēgta. “Interceptor” ražošana turpinājās “Enfield” pazemes rūpnīcā Bredfordā pie Avonas.

1977
“Royal Enfield” Indijā sāk eksportēt 350 cm³ “Bullet” motociklus uz Apvienoto Karalisti un Eiropu. Pārdošanas apjomi strauji pieaug, jo šie motocikli kļūst arvien populārāki britu klasisko motociklu entuziastu vidū.

1989
Tiek izlaists jaunais 24 zirgspēku (bhp) 500 cm³ “Bullet” motocikls. Tas sākotnēji tika izstrādāts eksporta tirgum un bija pieejams vairākos dizaina variantos: Klasiskais, Greznais un “Superzvaigzne”, kā arī ar 350 cm³ dzinēju.

1993
“Enfield” Indijā izstrādā pirmo pasaulē un vienīgo masveidā ražoto dīzeļmotociklu. Tas kļuva pazīstams kā “Enfield Diesel”, un tā standarta “Bullet” šasijā tika uzstādīts 325 cm³ dīzeļdzinējs, kas izcēlās ar īpaši efektīvu degvielas patēriņu.

1994
“Eicher Group” iegādājās “Enfield India Limited”. Uzņēmums tika pārdēvēts par “Royal Enfield Motors Limited”.

1997
Četrdesmit “Royal Enfield” motocikli šķērsoja Khardung La pāreju – augstāko braucamo pāreju pasaulē –, tā aizsākot episku ceļojumu tradīciju pa pasaulē sarežģītākajiem apvidiem.

1999
Izmantojot Austrijas ekspertu “AVL” dizaina prasmes, “Royal Enfield” rūpnīcā netālu no Džaipuras, Radžastānā, tika uzsākta atjauninātā “Bullet” motocikla ražošana ar 350 cm³ alumīnija zemas degvielas patēriņa dzinēju, kas pazīstams arī kā “A350”.

2001
“Daredevils” – Indijas Armijas Sakaru korpusa (“Indian Army Corps of Signals”) motociklu demonstrācijas komanda no Džabalpuras – izveidoja cilvēku piramīdu no 201 cilvēka uz desmit 350 cm³ “Enfield” motocikliem, kas nobrauca vairāk nekā 200 metru.

2002
Indijā tiek uzsākta stilīgā, degvielu taupošā kruīzera “Thunderbird” ražošana. Tas bija pirmais “Royal Enfield” motocikls kopš 1965. gada Redičā, kurā tika izmantota piecu pārnesumu kārba. Redičā notikušajā “Royal Enfield” kluba pasākumā “Redditch Revisited” piedalījās vairāk nekā 1000 dažādu gadu motociklu.

2004
Tiek uzsākta “Electra X” tirdzniecība – eksporta tirgum paredzēts “Bullet” modelis ar 500 cm³ alumīnija sakausējuma zemas degvielas patēriņa dzinēju. “TNS Autocar” aptaujā retro stila “Bullet Machismo” tika atzīts par “Kruīzeri Nr. 1”.

2005
“Royal Enfield” svinēja savu 50 gadu jubileju Indijā.

2008
“Royal Enfield” sāka eksportēt uz Eiropas tirgu “Classic” – pirmo Indijā ražoto motociklu ar 500 cm³ dzinēju un elektroniskās degvielas iesmidzināšanas (EFI) sistēmu, kas atbilst Eiropas Savienības III emisiju standartam. Indijā tika laists tirdzniecībā “Thunderbird Twinspark” kopā ar jauno viengabala dzinēju (UCE).

2009
Indijā tika uzsākta 500 cm³ UCE dzinēja ražošana. Retro stila “Classic” versija uzreiz ieguva kulta statusu, un tās pārdošanas apjomi strauji pieauga.

2011
Uzņēmums aizsāka savu pirmo ikgadējo “One Ride” pasākumu, kurā visi “Royal Enfield” braucēji visā pasaulē tiek aicināti doties izbraucienā pirmajā aprīļa svētdienā. “Royal Enfield” iegādājās 50 hektārus zemes Oragadamā, netālu no Čennajas, savai jaunajai rūpnīcai. Rūpnīcas organizētais brauciens šķērsoja robežu kopā ar “Tour of Nepal”.

2012
“Royal Enfield” laida klajā savu pirmo šoseju kruīza motociklu – pilnībā melno “Thunderbird 500”. Darbi jaunajā Oragadamas rūpnīcā strauji turpinās, kamēr Tiruvottiyur rūpnīca pārspēj ražošanas rekordus.

2013
“Royal Enfield” uzsāka ražošanu savā otrajā Oragadamas rūpnīcā Tamilnādā. Pateicoties lielākai jaudai, šīs modernās rūpnīcas nākotnē kļūs par uzņēmuma globālo ambīciju kodolu.

2013
Četrdesmit astoņi gadi bija pagājuši kopš pirmā “Royal Enfield” “Café racer” stila motocikla izgatavošanas. “Royal Enfield” radīja jauno “Continental GT Rockers” modeli. Kritiķi un braucēji bija vienisprātis – šis ir motocikls, kas sniedz vislielāko braukšanas baudījumu.

2014
“Royal Enfield” uzsāka jaunu mazumtirdzniecības pieredzi, atverot savu pirmo šāda veida ekskluzīvo aprīkojuma veikalu “Khan Market” rajonā, Ņūdeli.

2015
“Royal Enfield” iegādājās savus bijušos sadarbības partnerus – Lielbritānijas motociklu inženierijas un dizaina uzņēmumu “Harris Performance” –, lai stiprinātu savas inženiertehniskās un produktu izstrādes iespējas.

2015
“Royal Enfield” izveidoja savu pirmo tiešās izplatīšanas meitasuzņēmumu ārpus Indijas – Ziemeļamerikā. “Royal Enfield” Ziemeļamerikas galvenais birojs atrodas Milvoki, Viskonsinas štatā.

2016
“Royal Enfield” debitēja ar “Himalayan” modeli. Ar pilnīgi jauno LS410 dzinēju un balstiekārtu, kas pārbaudīta dažādos apvidos, šis motocikls sola neaizmirstamus dzīves piedzīvojumus gan uz ceļiem, gan tur, kur ceļu nav.

2017
“Royal Enfield” pārcēlās uz “Bruntingthorpe Proving Ground” – pilnībā funkcionējošu tehnoloģiju centru Apvienotajā Karalistē, Lestērā.

2017
“Royal Enfield” uzsāka ražošanu savā trešajā rūpnīcā Valamā, netālu no Čennajas.

2017
“Royal Enfield” prezentēja motociklus “The Twins” starptautiskajā motociklu izstādē EICMA Milānā un pasākumā “Rider Mania” Indijas Goa štatā.